• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Інклюзивна освіта

Умови доступності для навчання осіб з особливими освітніми потребами

На базі садочка відкрито 3 інклюзивних групи «Ромашка», «Бджілка», "Дзвіночок", в них виховується 6 дітей з особливими освітніми потребами. В кожній групі крім вихователя працює асистент вихователя, який допомагає дитині з особливими потребами у навчанні.

Відповідно до закону України «Про охорону дитинства» на сьогодні значно посилено державну підтримку дітей з особливими потребами. Набули актуальності питання інтеграції таких людей у суспільство, основою якої є доступ до якісної освіти.

У своїй роботі ми керуємося такими норматив­но-правовими документами:

♦ Постанова Кабінету Міністрів України від 15.08.2011р. №872 "Про затвердження порядку організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах"

  • наказом Міністерства освіти і науки України від 31.12.2015р. №1436 "Про затвердження плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі"

♦ лист Міністерства освіти і науки України №1/9-487 від 12.10.2015р. "Щодо організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах"

Стаття 19. Освіта осіб з особливими освітніми потребами

1. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування створюють умови для забезпечення прав і можливостей осіб з особливими освітніми потребами для здобуття ними освіти на всіх рівнях освіти з урахуванням їхніх індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.

2. Держава забезпечує підготовку фахівців для роботи з особами з особливими освітніми потребами на всіх рівнях освіти.

3. Особам з особливими освітніми потребами освіта надається нарівні з іншими особами, у тому числі шляхом створення належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного забезпечення та забезпечення розумного пристосування, що враховує індивідуальні потреби таких осіб, визначені в індивідуальній програмі розвитку.

4. Для навчання, професійної підготовки або перепідготовки осіб з особливими освітніми потребами застосовуються види та форми здобуття освіти, що враховують їхні потреби та індивідуальні можливості.

5. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування та заклади освіти створюють умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами шляхом забезпечення розумного пристосування та універсального дизайну.

6. Навчання та виховання осіб з особливими освітніми потребами, зокрема тими, що спричинені порушенням розвитку та інвалідністю, у закладах дошкільної, позашкільної та середньої освіти здійснюються за рахунок коштів освітніх субвенцій, державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі з урахуванням потреб дитини, визначених в індивідуальній програмі розвитку.

7. Зарахування осіб з особливими освітніми потребами до спеціальних закладів освіти, переведення з одного типу закладу до іншого та відрахування таких осіб здійснюються у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

8. Категорії осіб з особливими освітніми потребами визначаються актами Кабінету Міністрів України.

Інтелектуальна освіта базується на ідеології, яка включає будь-яку дискримінацію дітей, забезпечує однакове ставлення до всіх людей, але дає змогу створити відповідні умови для дітей, які мають особливі освітні потреби. Інклюзивні підходи до освіти допомагають підтримати таких дітей у навчанні й досягненні життєвого успіху.

Збереження єдиного освітнього простору може здійснюватися лише в контексті тісної взаємодії педагогів, батьків, психологів, медичних працівників, різних соціальних інстанцій, які опікуються долею особливих дітей.

Педагоги нашого закладу розуміють, що ці дітки з особливими потребами не повинні уникати ізоляції від своїх ровесників. Такі діти є майже в кожній віковій групі. Ми намагаємося залучати і батьків до організації освітнього процесу. А саме організовуємо спільні свята та розваги, акції по благоустрою території, туристичні і екскурсійні походи, де батьки відчувають те, що вони не одинокі, вони є членами однієї команди, яка їх підтримує і допомагає подолати труднощі, досягаємо спільно успіхів у складній справі адаптації дитини з особливими потребами до життя у суспільстві.

Педагоги, психологи, медична служба завжди є порадниками для батьків. Під час проведення в закладі Днів відкритих дверей, батьки дітей з особливими потребами часто присутні під час проведення цікавих заходів, є асистентами в дружній співпраці. Батьки спостерігають за дитиною під час свята вчаться краще розуміти процес розвитку своєї дитини, на що більше потрібно звертати увагу. Батьки особливих дітей в нашому закладі не відчувають себе не здатними до розв’язання проблем власної дитини, адже вони в колективі, а при підтримці всі життєві негаразди розв’язуються краще.

Для координації діяльності всіх учасників освітнього процесу створена психолого- педагогічна команда для дітей з особливими освітніми потребами у складі:

Тимошенко Марія Станіславівна

Завідуюча

Кардаш Альона Вікторівна

Вихователь-методист

Головата Яніна Олексіївна

Фахівець ІРЦ

Поліщук Наталія Олександрівна

медична сестра

БазьРаїса Захарівна

вчитель - логопед

Фаріон Алла Володимирівна

вчитель - логопед

Кульбачна Людмила Миколаївна

Практичний психолог

Демешко Наталія Володимирівна

Асистент вихователя

Трикула Світлана Вікторівна

Асистент вихователя

Христюк Леся Євгеніївна

Асистент вихователя

Кіянченко Оксана Володимирівна

Інструктор з фізкультури

Лозіцька Юлія Миколаївна

Музичний керівник

Клюй Наталія Михайлівна

Вихователь

Приходько Ольга Сергіївна

Вихователь

Столяр Оксана Павлівна

Вихователь

Деребера Алла Володимирівна

Вихователь


План роботи засідань команди психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП

ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу «Веселка» на 2023\2024 н.р

№ засідання

Зміст роботи

Хто готує

1 засідання

1.Ознайомлення учасників з Положенням про команду психолого-педагогічного супроводу, завданнями роботи на основними функціями кожного.

2.Збір інформації про особливості розвитку дитини: ознайомлення з висновками ІРЦ з батьками та залученими спеціалістами.

3.Опрацювання нормативно-правового забезпечення організації інклюзивного навчання в ЗДО в умовах воєнного стану.

4. План роботи ДНЗ на 2023-2024 н.р. Розклад занять та розклад корекційно-розвиткових занять та узгодження умов надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.

5.Планування роботи вихователя та асистента вихователя: посадові обов’язки кожного, ведення документації, а також спільна діяльність в організації інклюзивного освітнього середовища.

6.ЗаповненняІПР як основного документу дитини з ООП інклюзивної освіти.

В.о. завідуючої,

учасники команди супроводу

2 засідання

1.Аналіз досягнень розвитку дітей, визначення ефективності ІПР, внесення корективів та доповнень в ІПР.

2.Обговорення діяльності учасників освітнього процесу щодо співпраці у корекційно-розвивальній роботі.

Постійні учасники команди супроводу

3 засідання

1.Аналіз досягнень розвитку дітей, визначення ефективності ІПР.

2.Підбиття результативності роботи з дітьми з ООП: моніторинг розвитку дітей.

Постійні учасники команди супроводу

Кiлькiсть переглядiв: 548

Коментарi